Que cocumegis de gust!

Si t'agrada la decoració, el disseny gràfic, les manualitats (DIY, craft o com en vulguem dir). T'agrada sortir, anar de botigues o necessites idees per fer regals. Si ets pare o mare o aviat ho seràs i t'agrada llegir sobre criança, família i productes infantils. Ets dels que creus que l'art ens proporciona una vida millor. T'agrada perdre't per Internet a la recerca de bones idees i fonts d'inspiració. En definitiva, si t'agrada el que a mi m'agrada, t'agradarà Coquma. Espero que coqumegis de gust!

dijous, 31 de març de 2011

En disseny gràfic, per començar, millor en família

Els dijous a Coquma és dia de disseny. Per això, i responent al comentari d’una lectora que aquesta setmana em demana que doni més idees per maquetar els seus treballs, avui reprenc els mini tutorials de disseny amateur proposant una idea senzilla per millorar la presentació dels nostres documents: jugar amb una mateixa família tipogràfica i amb les tonalitats d’un sol color.

Primer de tot una reflexió: el disseny no és un art decoratiu, és també un vehicle d’expressió i una eina per millorar la comunicació. Per tant, abans de triar la tipografia i el color cal pensar en què volem transmetre i com.

Dit això, suposem que el nostre document és un Word, Open Office o similar, en lletra Arial. L’Arial té una família formada per diferents estils i variants: la itàlica (o cursiva), la bold (o negreta), la black (més gruixuda), la rounded (arrodonida), la narrow (més comprimida). Així doncs, podem fer servir la rounded per als títols i la itàlica per als subtítols, per exemple. 



El títol en Arrial Rounded és més amable, mentre que l'Arial Black és més fort.


Un verd oliva fosc per al títol i el mateix verd més clar per als subtítols pot funcionar. Al títol de la portada i a la capçalera del treball podem optar per degradar el color. I així anem jugant, amb la certesa que tot combina bé, ja que no barregem famílies ni colors. El resultat és senzill però net. 

També hem de d’enriquir el disseny treballant els cossos (mides) de lletra, tenint en compte que, en general, com menys cos té el text principal, més elegant és (millor 10 que 12), però per sota de 9 pot ser incòmode de llegir per als curts de vista. 

Això sí, és ben cert que dóna molt bon resultat combinar dues tipografies i dos o tres colors, però, és com tot, aleshores és una mica més difícil encertar-ho. A mi, personalment, m’agrada força combinar lletres molt clàssiques i clares, com l’omnipotent Helvètica, amb lletres fetes a mà (el que es coneix com a handwriting).


Aquest logo de Loreak Mendian crea la seva pròpia tipografia a partir de quadrats i cercles. La L és un quadrat amb un cercle dins i la M és un quadrat amb dos cercles. El text que l'acompanya està en Helvètica, com no podia ser d'altra manera.


La marca basca Loreak Mendian n’ha fet tot un art d’això. De fet, ells només treballen amb Helvetica, Garamond i amb les seves pròpies mans. És curiós que un treball tan tipogràfic i amb dissenys ben creatius i originals sigui tan estricte amb la tipografia, oi? Però els resultats els donen la raó. Ho expliquen al seu blog (que recomano) a l'article "Posts Tageados ‘Karl Gerstner"

Per a qui vulgui introduir-se en l’apassionant món de la tipografia recomano la sèrie de quatre articles publicada per l’agència publicitària reusenca Pragma: "L'apassionant i desconegut món de les tipografies".

I podeu aprendre com aconseguir noves tipografies en aquest article anterior de coquma: Com afegir noves tipografies a l'ordinador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada